Trening/Velvære

5 enkle treningstips

25. August 2017

1. Beveg deg der det er mulig

Har du ikke anledning og tid til å trene en dag, gå der du kan!

Everyday is an expedition- gjør selv de kjedeligste ting til et eventyr. Gå der det er mulig. Ikke ta heis, rulletrapp eller andre unødvendige hjelpemidler. Hør på musikk og drøm deg bort!

2. Kom deg UT

Beveger du deg ute, får du i tillegg en positiv boost på kropp og sjel. Katie Bowman bak boken Movement Matters, sier at tre timer vandring i naturen, gir i tillegg redusert angst og bekymringer. Du blir glad! For en billig psykolog!  Tilsvarende bevegelse på tredemølle, har ikke samme effekt, mener forfatteren.

3. Spis det kroppen din liker

Blir du dårlig av å spise en pose med potetgull- hvorfor gjør du det da? Skriv på en side av arket det kroppen blir glad av å spise, og motsatt på andre side. Voila! Der har du din nye diett! Ikke gjør ting så komplisert.

4. Sov!

Hvil deg i form. Sov! Med god samvittighet. En uthvilt kropp bygger muskler, kondisjon og immunforsvar. Gå og legg deg!

5. Planlegg når du skal trene

Lag ukeplaner. Dette har jeg gjort i mange år, og det funker godt. Det motiverer og hvem liker vel ikke å krysse av en ting som er gjort? Tegn ned uken og plott inn dager med trening, restitusjon og kanskje en belønning?

 

 

(Foto: Live Andre Sulheim, Linda Kvam Bjørkun, Anthony Huus)

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply