Trening/Velvære

Tar du en utfordring? Jeg tester ut Barry’s Bootcamp

12. August 2016

Bootcamp med nattklubbstemning.

 

Treningstrender oppstår i Los Angeles.

Og sakte men sikkert kommer de til Norge.

Barry’s Bootcamp er et eksempel.

Mange velger å kick starte høsten med et treningsmål. So let’s go!

Denne måneden tester jeg ut Academy- som rett og slett er en helvetes måned med 20 timer på 4 uker.

Stemning, før du leser videre? Sjekk ut denne filmsnutten fra et tidligere event jeg var med på!
Foto: @Girlcrush

 

 

For å delte bør du:

Lage treningsplan

Lage matplan

Ha nok treningstøy og gjerne 2 par sko

Men hva er egentlig Barry’s Bootcamp?

Konseptet oppstod i LA og er e-e-elsket av kjendisene.

I et mørkt lokale med rød belysning (symbol på helvete?) spruter musikken ut fra høytalere.

Jeg som sjelden går ut på byen- men som var en ivrig nattklubbprinsesse før – får et umiddelbart kick.

 

Bilde 31.05.2016-4

 

Halve timen tilbringes på tredemølla og halvparten på gulvet, der en trener styrke i ulike deler av kroppen.

Ulikt CrossFit må du ikke teame opp med noen- dette er DIN egentid. Eller ditt helvete. Det liker jeg. Jeg trenger ikke forholde meg til noen andre enn meg selv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hver dag har et ulikt fokusområde. En dag kan være armer og mage, dagen etter rumpe og lår osv.

PT-ene motiverer og får deg til å yte maks.

Du kan velge blant klippekort, månedskort eller teste ut Hell Week (5-7 treninger på en uke) eller Academy som er 20 økter på 4 uker.

Nettsiden i USA sier at en forbrenner 1000 kalorier per time. Kardashian søstrene er hekta.

Men dette handler selvsagt ikke om å bli tynn. Dette handler om å komme i form.

Men viktigst: Det handler om å ha det gøy!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg er nå halvveis i Academy. Trent i 2 uker. 10 ganger.

Slik har ukene vært så langt:

Uke 1.

Jeg elsker å ha et treningsmål. Jeg blir i godt humør av det. Enten det gjelder Birken eller en krevende fjelltur.

Godt vant med å lage treningsplaner har jeg tegnet opp treningsuken min. For å klare

(og rekke) Academy må jeg ha et tett program, med lite restitusjon i begynnelsen.

Dette anbefales IKKE dersom du ikke trener mye fra før av. Ta en prat med PT-ene fra Barry’s og lag en plan sammen.

Min plan er seks økter første uken.

Til tross for et tøft navn, er PT-ene joviale og stemningen god. Dette kan alle være med på! Du må ikke være elitemosjonist.

 

Bilde 31.05.2016-3

 

Jeg sykler ned fra Grefsenkollen der jeg bor til Barry’s som ligger i Parkveien.

De har i tillegg ett senter i Bergen- og flere er på vei.

Det jeg glemmer er at jeg må sykle opp de tunge oppoverbakkene hjem også, og beina verker allerede etter dag 4.

 

IMG_9906

 

Dette er nattklubb på tredemølla!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kroppen trenger mer mat enn normalt. Og allerede etter dag 3 lager jeg en matplan. Flere detaljer rundt dette senere.

Men ett eksempel på en matdag her:

Frokost: Havregryn med Biola og solbær fra hagen.

Mellommåltid 1: Smoothie med proteiner fra Barry’s sin smoothie bar. (Ja, de har en egen smoothiebar!!)

Brunch: 4 brødskiver med makrell i tomat, 1 avokado

Lunch: Salat med kikerter, linser, tomat fra hagen, 3 kokte egg, Cottage Cheese og knekkebrød.

Mellommåltid: Egenpresset juice med selleri, gulrot, appelsin, sitron og ingefær.

Middag: 1 Kylling, pasta og salat

Kveldsmat: En bolle med havregryn og solbær. (Jeg avslutter dagen som jeg starter den)

 

Bilde 31.05.2016-2

 

Det skal vise seg at jeg trenger MER mat enn dette.

Min anbefaling er å snakke med en PT rundt mat også!

Vi er alle ulike. Jeg har en lynrask forbrenning og må spise mye. Spiser du feil, bryter du ned i stedet for å bygge opp. Maten er din bensin- og ladestasjon. Uten mat og drikke- ja du vet resten- duger helten ikke.

IMG_9915

Uke 2 .

 

Jeg trenger mer mat, for jeg ser sliten ut, og tar en prat med PT Elisabeth. Vi blir enige om at jeg skal skrive ned alt jeg spiser denne uken, siden jeg føler meg slappere enn normalt. Her er det noe jeg mangler!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

All treningen gjør at hår og hud, ser litt tørt ut.  Men kroppen står rakrygget!

Min samboer er heldigvis bortreist, for det flyter av treningsklær hjemme.

Note to self: En bør også lage en klesplan! Det vaskes mer enn normalt.

Jeg regner at jeg i tillegg sykler ca. 2 mil med 6 kg i sekken hver dag- der jeg sykler 380 moh i motbakke.

Kroppen er most. Bør jeg ta trikken?

Hver kveld ser jeg på Marc O Polo på Netflix , og tenker at jeg er en hemmelig FBI agent.

(Saklig kombo!)

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det handler ikke om å være best på trening- men så god du bare kan. Det handler om å ha det gøy! Lag det et treningsmål du også, da vel!

To be continued….

 

Tips:

En rekke treningssentre tilbyr Bootcamp. Har du lyst på et treningsmål, test det ut! Eller lag en gruppe med dine venninner og ha bootcamp sammen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply