Trening/Velvære

Mine tips rundt trening og kosthold

18. March 2018

Ellållelå!

Noen ganger er det moro med en Q & A.

Hva spiser du på en vanlig dag?
Vi har en hel hjort og litt av en elg i fryseren- så det går mye av det. Mellom viltslagene er jeg veldig glad i torsk med masse smør, persille og poteter. Jeg juicer regelmessig og min favorittkombinasjon er nok selleri, appelsin, gulrøtter, ingefær, sitron og bringebær.

Hva spiser du når du skal skeie ut?
Da spiser jeg vaniljeyoghurt med bringebær fra gården til kjæresten min og solbær fra gården til pappa min, som jeg topper med ristede hasselnøtter og honning. Party in my mouth!

Er det noe du aldri spiser?
Smågodterier. Æsj. Fy faen for noe drit.

Hvor ofte trener du?
Jeg liker være i bevegelse hver eneste dag, men jeg trener variert for å holde kroppen sunn og frisk. Jeg har lært at restitusjon er viktig, men en rolig skogstur er for meg restitusjon.

Hva trener du?
I løpet av en uke i Oslo går det gjerne i klatring for å leke, Core Balance for å styrke kjernemuskulaturen, Barrys for å svette samt marka for å nyte og legge treningsstrategier til fjellturer. Helgene finner du meg over tregrensa. Jeg elsker fjellheimen! Men nå er jeg i gips, og livet er jo snudd opp ned.

 

Er du lei deg?

Selvsagt er jeg jævli lei meg! For et idiotisk spørsmål, jeg stiller meg selv her! Jeg LEVER for vinteren sier jeg.

Hva har du på deg når du trener?Jeg digger å style treningsoutfit. Klesskapet mitt består av 90% treningstøy og oudoor klær. Jeg er en utstyrsfreak.
Trener jeg inne liker jeg tights med lavt liv med mønster, Run & Relax, Holy Hips eller Karmamena, som jeg kombinerer med ulike muschle tees fra enten Wild Fox eller Spiritual Gangster. Jeg kjøper også en del t-skjorter på alle reisene mine og klipper av armene for å forme en cool og sexy overdel. De er de feteste toppene.
Til dette sleng over et Chanel kjede- og va va voom! Trailer capsen er forresten et must.

Hva motiverer deg?
Jeg blir motivert av å ha et treningsmål. Opptreningen mot målet er det som er gøy. Enten det gjelder Birken eller Himalaya. Jeg trente strategisk i 9 måneder før jeg besteg min første 8000-meters topp i Himalaya. Den største muskelen vi har, er den mellom ørene. Er du motivert- får du til det meste. Og får du det ikke til første gang- prøv igjen.

 

Hvordan kommer du deg på trening når motivasjonen er på bunn?

I februar brakk jeg foten og dette tok jeg svært tungt. Jeg lever for vinteren. Bevegelse er min livsglede! Jeg havnet i en luksus-depresjon, som jeg skal skrive om senere. Hele sesongen min er jo helt føkka, og jeg synes det er forferdelig å tenke på at det ikke blir noen rando-turer i vår. Jeg kan starte å gråte nå, bare jeg ser ned på foten min. Jeg er fortsatt luksus- deprimert og ganske bitter, egentlig.

Her er jeg- slik jeg liker det.

Har du tips til andre som sliter med motivasjonen?
1. Invester i fresht treningstøy og gode sko- da vil du føle deg fin. Bruk litt penger på riktige sko- slik at kroppen har det behagelig.
2. Lag en realistisk plan. Ikke la deg stresse av hva du ser folk eller ut på Story. Start med å trene 2 ganger i uka- og bygg deg så opp.
3. Tren det DU synes er gøy. Ikke hva du ser andre synes er gøy.

Har du en powersang som du hører på når du skal trene?
Dette er litt flaut, men jeg digger David Guetta og Kelly Rowland sin: When Love Takes Over.

 

Hva slags forhold har du til kroppen din?

Vi har et veldig godt forhold. Vi er et godt team.

Hvordan slapper du av?
Jeg liker ikke å si slappe av. Jeg liker heller å si kose meg. Og når jeg koser meg nyter jeg en liten klunk, ligger i hengekøya og hører på reggae. Peace & Love.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply